Carlos Alberto Sáiz Peña

Socio Responsable del Área de Governance, Risk & Compliance de ECIX GROUP creada en 2012 junto con Álvaro Écija.
Entre sus cargos en instituciones relevantes del sector, destaca como Presidente de CUMPLEN (Asociación de Profesionales de Cumplimiento Normativo). Asimismo, es Vicepresidente de ISMS FORUM SPAIN (Asociación para el Fomento de la Seguridad de la Información). Ostenta desde el 2009, el cargo de Director del Data Privacy Institute (DPI); forma parte de las Juntas Directivas del CSA-ES, Capítulo español de la Cloud Security Alliance y de la Asociación de Expertos Nacionales de la Abogacía TIC (ENATIC). Además forma parte de la junta directiva de ENATIC (Asociación de Expertos Nacionales de la Abogacía TIC) y co-director del Foro de Protección de Datos de FIDE.
Como datos de interés, cabe destacar su liderazgo en la iniciativa de Ecix Group: CulturaCompliance.com y el grupo de trabajo de AENOR para la creación de la futura norma certificable 307101 de Sistemas de Compliance Penal. Ostenta la certificación CDPP.
Licenciado en Derecho por la Universidad de Alcalá de Henares. Master de Práctica Jurídica de la Universidad Pontificia de Comillas ICADE. Es co-autor y coordinador de varias obrasMiembro del Consejo Académico de FIDE.

Partner and Head of Governance, Risk & Compliance from ECIX GROUP since 2012.
Among his professional memberships, he stands out as President of CUMPLEN (profit Association for Compliance Professionals). Furthermore, he is Vice President and co-Founder of ISMS Forum Spain (a non-profit organization intended to raise awareness on the importance of IT Security across public and private organizations). He holds the position of Director in Data Privacy Institute, (a non-profit institution aimed to gather national and international experts in privacy and data protection); He is a visible figure in Spain on matters related to Data Protection Law and IT Security Management, he is member of the CSA Directors Board in Spain, which is a leading international organization aimed to promote the use of Best practices for providing security assurance within Cloud Computing. He is also member of ENATIC (Experts Association of the TIC Advocacy. He also co-directs the Data Protection Forum at FIDE. In addition, he is also Leader of the CulturaCompliance.com initiative launched by Ecix Group. He is also Leader of the workgroup in AENOR focused to create a future certify quality standard 307101 of Penal Compliance. He is specialized mediator of the TIC Board in the European Arbitration Committee. He owns the CDPP (Certified Data Privacy Professional).
 He has a degree in Law by the University of Alcalá and he has an international master´s degree by ICADE. Author of different publications and articles about Cloud Computing, Privacy, Legal risk management, Compliance in big organizations
Member of the Academic Council of Fide.