Iván Heredia Cervantes

Doctor en Derecho y Máster en Derecho Comunitario. Profesor Titular de Derecho internacional privado (Universidad Autónoma de Madrid). Asociado en Garrigues. Ampliación de estudios en el Max Planck Institut de Hamburgo y en la Universidad de Oxford. Anteriormente ha sido Subdirector General del Notariado y Registros (2009-2012). Autor de numerosos libros y artículos sobre Derecho procesal civil internacional, arbitraje comercial internacional, Derecho del comercio internacional e Insolvencia internacional. Profesor invitado y ponente en numerosas universidades extranjeras. Miembro del Consejo Académico de Fide.

Is a Senior lecturer of Private International Law at Universidad Autónoma de Madrid (Spain). Associate lawyer at Garrigues. From 2009 to 2012, he was Deputy Director-General for the Notariat and Land and Companies Registers (Ministry of Justice of Spain). He has conducted research and published several books and scientific articles in national and internationally reputable periodicals on international litigation, international arbitration, international commercial law and international insolvency law. He has been a visiting scholar at numerous foreign universities. Member of the Academic Council of Fide.