Javier Ramírez Iglesias

Vicepresidente legal y Secretario General Asociado (Associate General Counsel) de HP Inc. a nivel mundial, responsable del área de Litigation en EMEA (Europa, Oriente-Medio y África), APJ (Asia, Pacífico y Japón) y LAC (Latino-América y Canadá) y del área de Asuntos Regulatorios en EMEA. Desde 2011 a 2015 desempeñó el mismo cargo en Hewlett-Packard Company, hasta la escisión de la compañía en Hewlett Packard Enterprise y HP Inc. Anteriormente Director Legal del negocio de imagen e impresión de Hewlett-Packard en EMEA (2002-2010), Director legal en España y Portugal (1999-2004) y Secretario del Consejo de Administración de Hewlett-Packard Española S.L. Abogado en ejercicio por el Ilustre Colegio de Abogados de Madrid desde 1992. Co-Director del Foro de Consumo, Condiciones Generales de Contratación y Publicidad de FIDE desde 2007.  Profesor de Derecho de las Tecnologías de la Información y Propiedad Intelectual del Instituto de Empresa (IE Law School) desde 2000. Miembro del Consejo de Administración de ACC (Association of Corporate Counsel) Europe desde 2016. Miembro del Comité Asesor Europeo del “International Institute for Conflict Prevention & Resolution” (CPR) y de la lista de mediadores del Centro de Arbitraje y Mediación de la Organización Mundial de Propiedad Intelectual (OMPI) en controversias sobre contratos de nuevas tecnologías. Licenciado en Derecho por la Universidad Complutense de Madrid (1992), Especialidad Jurídico-Empresarial (San Pablo CEU - 1993). Miembro del Consejo Académico de FIDE.

Vice President and Associate General Counsel of HP Inc. worldwide. Responsible for the area of Litigation in EMEA (Europe, Middle - East and Africa), APJ ( Asia Pacific and Japan) and LAC ( Latin-America & Canada ) and the area of Regulatory Affairs in EMEA. Since 2011 to 2015 held same position at Hewlett-Packard Company until split of the company into Hewlett Packard Enterprise and HP Inc. Formerly Legal Director of the Imaging and Printing business of Hewlett-Packard in EMEA (2002-2010), Legal Director in Spain and Portugal (1999-2004) and Secretary of the Board of Directors of Hewlett -Packard Española, S.L.. Member of the Academic Board and Co- director of the Consumer, Unfair Competition and Advertising Forum at FIDE since 2007. Associated professor at IE Law School (Madrid), where he acts as academic director of its Executive Program on Information Technologies & Contracting since 2002 and lectures on legal issues concerning information technologies (contracting, software, e-commerce, Big Data, Internet of Things, ….), copyright, competition law and consumer protection since 2000. Member of the Board of Directors of ACC (Association of Corporate Counsel) Europe since 2016. Member of the European Advisory Board of the International Institute for Conflict Prevention & Resolution (CPR) and the Board of Arbitrators and Mediators for Technological Commercial Disputes at World Intellectual Property Organization (WIPO) Arbitration and Mediation Center and the Panel of Arbitrators of the ICT Arbitration Committee at the European Association of Arbitration (“Asociación Europea de Arbitraje”). Javier earned a degree with honors in Law from University Complutense of Madrid (1992), jointly with a specialization degree with honors in Business Administration (especialidad Jurídico-Empresarial) from Colegio Universitario San Pablo Madrid (1993) and a postgraduate master on EC Competition Law at King’s College of London (2009). He was admitted to the Madrid Lawyers Bar in 1992. Member of the Academic Council Fide.