José Manuel Otero Lastres

Senior Advisor en Broseta Abogados. Socio Fundador del Bufete Otero Lastres. Catedrático de Derecho Mercantil de la Universidad de Alcalá de Henares desde 1986. Autor de varios libros y de más de setenta y cinco artículos de su especialidad, Derecho Mercantil,  publicados en revistas españolas y extranjeras. Miembro del Instituto de Derecho Industrial de la Universidad de Santiago de Compostela. Miembro fundador de la International Associaction for de Advencement of Teaching and Research in Intellectual Property, con sede en Ginebra. Presidente de la Comisión de Estudios y Publicaciones de la Corte Española de Arbitraje. Corresponding member del lnstitut of International Business Law and Practice de la Cámara de Comercio Internacional. Profesor del Magíster Lucentinus de la Universidad de Alicante. Asesor internacional del Master en Propiedad Intelectual de la Universidad del Rosario (Colombia). Ex Vicepresidente del Comité Español de Disciplina Deportiva dependiente del Consejo Superior de Deportes. Ex Miembro de la Junta Directiva del Real Madrid. Director de la Revista Jurídica La Ley (1985-1995), siendo actualmente miembro de su Consejo Asesor. Director de la Revista de la Corte Española de Arbitraje. Miembro del Comité de Redacción de la Revista Abogacía Española del Consejo General de la Abogacía. Licenciado y Doctor en Derecho por la Universidad de Santiago de Compostela. Abogado del Ilustre Colegio de Abogados de Madrid. Presidente de la Sección Segunda del Jurado de Autocontrol. Profesor Agregado de Derecho Mercantil de la Universidad de Santiago de Compostela por concurso oposición en abril de 1979. Catedrático de Derecho Mercantil de la Universidad de León en abril de 1981 por concurso acceso. Decano de la Facultad de Derecho de la Universidad de León (1981-1985). Miembro del Consejo Académico de FIDE.

Seniro Advisor at Broseta. Founding Partner of Otero Lastres Abogados. Professor of Commercial Law at the University of Alcalá de Henares since 1986. Author of several books and more than seventy-five articles on his specialty , Business Law. He published in Spanish and foreign journals . Member of the Institute of Industrial Law at the University of Santiago de Compostela. Founding member of the International Associaction for the Advencement of Teaching and Research in Intellectual Property , located in Geneva. Chairman of the Committee on Research and Publications of the Spanish Court of Arbitration. Corresponding member of the Institut of International Business Law and Practice of the International Chamber of Commerce. Lucentinus Master Teacher at the University of Alicante. International Advisory Master in Intellectual Property at the University of Rosario ( Colombia ) . Former Vice President of the Spanish Sports Disciplinary Committee under the National Sports Council . Former Member of the Board of Real Madrid. Director of the Law Review (1985-1995), currently a member of its Advisory Board. Editor of the Journal of the Spanish Court of Arbitration. Member of the Drafting Committee of Lawyers Magazine Spanish General Council of the Bar. BSc ( 1969) and Doctor of Law from the University of Santiago de Compostela (1973). Attorney's Bar Association of Madrid. President of the Second Section of the Jury of Self . Professor of Commercial Law at the University of Santiago de Compostela by competitive examination in April 1979 . Professor of Commercial Law at the University of Leon in April 1981 competitive access . Dean of the Faculty of Law of the University of León (1981-1985 ) . Member of the Academic Council at Fide.