Juan S. Mora-Sanguinetti

Economista Titulado en el Banco de España-Eurosistema, donde fue también presidente de la Asociación de Economistas. Es asimismo abogado (ICAM). Es Profesor invitado de Análisis Económico del Derecho en la Universidad Complutense de Madrid y en CUNEF. En 2010 y 2011 fue economista en la OCDE (París), colaborando con el equipo de análisis de las economías de España y Suiza. Con anterioridad trabajó en Arthur Andersen, Deloitte y el Departamento de Economía de la Universidad Carlos III. Ha sido investigador visitante en la Universidad de Iowa (EEUU) y en Singapore Management University.
Es licenciado en Economía y en Derecho por la Universidad Carlos III de Madrid. Obtuvo el premio al mejor expediente académico en la doble licenciatura y también el premio extraordinario en Derecho. Posee un Máster de Investigación en Economía por el Instituto Universitario Europeo de Florencia. Se doctoró, con mención europea “cum laude”, en Historia Económica e Instituciones en la Universidad Carlos III de Madrid. En 2018 ha recibido el premio de excelencia como antiguo alumno destacado de la Universidad Carlos III de Madrid, en celebración del X aniversario de esos premios.
Es miembro del Consejo Académico de FIDE. Posee más de 50 publicaciones, entre las que cabe destacar los artículos publicados en revistas académicas internacionales indexadas como Economic Modelling, Small Business Economics, International Review of Law & Economics o European Journal of Law & Economics.

Senior Economist at the Bank of Spain – Eurosystem, where he was also President of the Association of economists, and Lawyer (member of the Madrid Bar Association). He is an invited lecturer of Law & Economics at the Universidad Complutense de Madrid and CUNEF. Between 2010 and 2011 he was an economist at the Economics Department of the OECD (Paris), responsible for the analysis of the economies of Spain and Switzerland. He previously worked for Arthur Andersen, Deloitte and the Department of Economics of Universidad Carlos III. He has been visiting researcher at the University of Iowa (USA) and Singapore Management University.
He holds degrees both in Economics and in Law from Universidad Carlos III de Madrid. He got the award for the best academic record in the double degree and the extraordinary award of the University in Law. He also holds a Master of Research in Economics from the European University Institute in Florence. He received his Ph.D. (European mention) “cum laude” in Economics (Economic History and Institutions) from Universidad Carlos III de Madrid. In 2018 he received the award of excellence as an outstanding alumnus of Universidad Carlos III, in celebration of the tenth anniversary of these awards.
He is a member of Fide´s Academic Council. He has more than 50 publications, including articles in international refereed journals as Economic Modeling, Small Business Economics, International Review of Law & Economics or European Journal of Law & Economics.