Manuel Desantes Real

Catedrático de Derecho Internacional Privado en la Universidad de Alicante desde 1992 y Miembro Of Counsel de la firma Elzaburu. Vice-Presidente del Jurado del Diseño español, Vice-Presidente del Consell Valenciá del Movimiento Europeo, Comisionado del gobierno francés para la creación de l'École de l'innovation et de l'immatériel y Corresponsal en España de la Fondation pour le Droit continental, París.  Antiguo Vicepresidente de la Oficina Europea de Patentes (Munich),  Antiguo Vice-Rector y Rector en funciones de la Universidad Alicante, Antiguo Director y fundador del Magister Lvcentinvs (Master en Propiedad Industrial e Intelectual) de la Universidad de Alicante y Antiguo miembro del Servicio Jurídico de la Comisión Europea. Miembro de la Fundación Eisenhower, Miembro del Consejo Social de la Ciudad de Alicante y Miembro del Patronato de la Fundación Auditorio de la Diputación Provincial de Alicante ADDA. Miembro del Consejo Académico de Fide.

Professor of Private International Law at the University of Alicante since 1992 and Member Of Counsel of the firm Elzaburu. Vice-President of the Spanish Design Jury, Vice-President of the Valenciá Council of the European Movement, Commissioner of the French government for the creation of the Ecole de l'innovation et de l'immatériel and Correspondent in Spain of the Fondation pour le Droit continental , Paris. Former Vice President of the European Patent Office (Munich), Former Vice-Rector and Acting Rector of the University of Alicante, Former Director and founder of Magister Lvcentinvs (Master in Industrial and Intellectual Property) of the University of Alicante and Former Member of the Service Legal of the European Commission. Member of the Eisenhower Foundation, Member of the Social Council of the City of Alicante and Member of the Board of the Foundation Auditorium of the Diputación Provincial de Alicante ADDA. Member of Fide's Academic Council.