Mario Garcés Sanagustín

Diputado en el Congreso de los Diputados por Huesca (PP). Interventor y auditor del Estado e Inspector de Hacienda del Estado en excedencia. Ha sido Consejero de Hacienda y de Administración Pública en la Diputación General de Aragón, Subsecretario del Ministerio de Fomento y Secretario de Estado de Servicios Sociales e Igualdad. Ha sido profesor de Sistema Fiscal en la Universidad de Illes Balears y profesor de Derecho Administrativo de la Universidad Carlos III de Madrid. También ha sido Consejero de Administración de RENFE y de SEPI. Fue Presidente de la Asociación Profesional de Interventores y Auditores del Estado y Vicepresidente de FEDECA. Académico correspondiente de la Real Academia de Legislación y Jurisprudencia, es autor de más de setenta publicaciones vinculadas al Derecho Público. Autor también de libros de ficción, el más reciente “El Antiprincipe”. Miembro del Consejo Académico de Fide.

Huesca PP Deputy at the Congress of DeputiesState Auditor and State Treasury Inspector on leave of absence. He’s been Councilor of the Finance and Public Administration of the Government of Aragon, Assistant Secretary of the Ministry of Development and Secretary of State for Social Services and Equality. He has been professor of Tax System at the University of Illes Balears and professor of Administrative Law at the Carlos III University of Madrid. He has also been Board Member of RENFE and SEPI. He was President of the Professional Association of Auditors and Auditors of the State and Vice President of FEDECA. Corresponding member of the Royal Academy of Legislation and Jurisprudence, he is the author of more than seventy publications related to Public Law. Author also of fiction books, the most recent "The Antiprincipe". Member of Fide’s Academic Council.