Susana del Río Villar

Doctora Cum Laude PhD por unanimidad en Ciencias Políticas y Sociología; Premio Extraordinario de Doctorado en Ciencias Sociales y Jurídicas. Académica de la Academia Europea de Ciencias y Artes, Salzburgo, directora del Grupo académico: Una Europa que Une;  Experta para la Comisión de Asuntos Constitucionales del Parlamento Europeo desde el 2004. Es Profesora en el Máster UE del Centro de Estudios Políticos y Constitucionales. Miembro del Comité de expertos independientes de la Comisión Europea en en Citizens and governance y en Democracy in a supranational context. Autora de numerosos artículos y de tres libros sobre la Unión Europea, el más reciente Europe: Project and Process. Citizens, Democracy, Participation, Brussels, Peter Lang 2014. Directora de los proyectos Upgrading Europe y Erasmus+ Campus EU. Directora de Relaciones Institucionales de Citizens Pro Europe. Columnista de El Correo. Miembro del Consejo Académico de Fide, directora del Grupo de trabajo: Convención sobre el futuro de Europa.

PhD Cum Laude in Political Science and Sociology; Extraordinary Doctoral Award in Social Sciences and Law. Academic of the European Academy of Sciences and Arts, Salzburg, Director of the Academic Group: A Europe that Unites; Expert for the European Parliament's Committee on Constitutional Affairs since 2004.  She is a Professor in the EU Master's programme at the Centre for Political and Constitutional Studies.  Member of the Committee of Independent Experts of the European Commission on Citizens and Governance and on Democracy in a supranational context.  Author of numerous articles and three books on the European Union, most recently Europe: Project and Process.  Citizens, Democracy, Participation, Brussels, Peter Lang 2014.  Director of the projects Upgrading Europe and Erasmus+ Campus EU. Director of Institutional Relations for Citizens Pro Europe. Columnist for El Correo.  Member of the Academic Council of Fide, Director of the Working Group: Convention on the Future of Europe.