Susana del Río Villar

Directora de los proyectos Upgrading Europe y Erasmus+ Campus EU. Experta para la Comisión de Asuntos Constitucionales del Parlamento Europeo desde el 2004, en la actualidad hacia las elecciones europeas 2019. Es Profesora en el Máster UE del Centro de Estudios Políticos y Constitucionales. Académica de la Academia Europea de Ciencias y Artes, Salzburgo. Licenciada en Geografía e Historia; Doctora, Cum Laude por unanimidad, PhD en Ciencias Políticas y Sociología; Premio Extraordinario de Doctorado en Ciencias Sociales y Jurídicas; Miembro del Comité de expertos independientes de la Comisión Europea en en Citizens and governance y en Democracy in a supranational context. Autora de numerosos artículos y de tres libros sobre la Unión Europea, el más reciente Europe: Project and Process. Citizens, Democracy, Participation, Brussels, Peter Lang 2014. Miembro del Consejo Académico de Fide.

Director of the Upgrading Europe and Erasmus + Campus EU projects. Expert for the Committee on Constitutional Affairs of the European Parliament since 2004, currently towards the European elections 2019. She is Professor in the EU Master of the Center for Political and Constitutional Studies. Academic of the European Academy of Sciences and Arts, Salzburg. Degree in Geography and History; Doctor, Cum Laude unanimously, PhD in Political Science and Sociology; Extraordinary Doctorate Award in Social and Legal Sciences; Member of the Committee of independent experts of the European Commission in Citizens and governance and in Democracy in a supranational context. Author of numerous articles and three books on the European Union, the most recent Europe: Project and Process. Citizens, Democracy, Participation, Brussels, Peter Lang 2014. Member of Fide's Academic Council.