The MAC Protocol to the Cape Town Convention. Future opportunities / El Protocolo MAC del Convenio de Ciudad del Cabo. Futuras oportunidades.
el Lunes, 15 de Octubre 2018, 14:00 - 17:00
C/ Serrano 26, 4ºderecha, 28001, Madrid
As part of its international outreach on economic and business matters, Fide will host in partnership with the International Institute for the Unification of Private Law (UNIDROIT), a session in relation to the future fourth Protocol to the Convention on International Interests in Mobile Equipment on Matters Specific to Mining, Agricultural and Construction Equipment (the “MAC Protocol”).

To attend, it is essential to contact Carmen Hermida at carmen.hermida@fidefundacion.es. Please ask for registration conditions. Be advised that this event will be conducted in English.

Objectives

The MAC Protocol is a multilateral treaty currently under negotiation that will create an international legal framework for the financing of MAC equipment. Cheaper financing and access to modern MAC equipment will allow parties involved in the mining, agriculture and construction sectors to optimise their productivity and profitability.

The MAC Protocol will be adopted at a Diplomatic Conference in 2019. This Madrid international consultation event has been organised in advance of the Diplomatic Conference to allow Spanish and private stakeholders to learn more about the operation and benefits of the MAC Protocol and future opportunities the treaty may provide in Spain.

This session will bring together Government representatives, registrars, international experts and provide sector stakeholders from the legal, financing, manufacturing and MAC industries in Spain. The consultation will discuss both the legal and economic benefits of the future MAC Protocol and explain how parties in Spain can become further involved.

Speakers
• Ignacio Tirado, UNIDROIT Secretary-General.
• Anna Veneziano, UNIDROIT Deputy Secretary-General.
• William Brydie-Watson, UNIDROIT Legal Officer.
• Teresa Rodríguez de las Heras, Professor of Commercial Law at UC3M. Spanish delegate during the intergovernmental MAC Protocol negotiations.
• Marek Dubovec, MAC Working Group.

Schedule and location: The event will be held at the offices of FIDE (Calle de Serrano 26) in Madrid from 14:00 to 17:00hrs. A buffet lunch will be served at 14:00 and the session will begin at 14:30.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Como parte de su alcance internacional sobre asuntos económicos y comerciales, Fide organiza, en asociación con el Instituto Internacional para la Unificación del Derecho Privado (UNIDROIT), una sesión sobre el futuro cuarto Protocolo del Convenio relativo a Garantías Internacionales sobre elementos de Equipo Móvil en Cuestiones específicas de los equipos de minería, agricultura y construcción (el "Protocolo MAC").

Para asistir, es imprescindible contactar a Carmen Hermida en carmen.hermida@fidefundacion.es. Por favor, consulta condiciones de inscripción. Este evento se llevará a cabo principalmente en inglés y el coloquio se desarrollará en inglés y español.

Objetivos
El Protocolo MAC es un tratado multilateral actualmente en negociación que creará un marco legal internacional para la financiación de equipos MAC. Una financiación más barata y el acceso a modernos equipos MAC permitirán a las partes involucradas en los sectores de minería, agricultura y construcción optimizar su productividad y rentabilidad.

El Protocolo MAC se adoptará en una Conferencia Diplomática en 2019. Este evento de consulta internacional en Madrid se organiza antes de la Conferencia Diplomática, precisamente con la finalidad de dar a conocer a los expertos nacionales los aspectos esenciales y los beneficios principales del protocolo MAC, así como las oportunidades futuras que el tratado pueda brindar en España.

Esta sesión reunirá a representantes gubernamentales, registradores, expertos internacionales y proporcionará a las partes interesadas del sector de las industrias legal, financiera, de fabricación y MAC en España. Se tratarán los beneficios legales y económicos del futuro Protocolo MAC y se explicará cómo las partes en España pueden tener una mayor involucración.

• Ignacio Tirado, Secretario General, UNIDROIT.
• Anna Veneziano, Secretario General Adjunto, UNIDROIT.
• William Brydie-Watson, Legal Officer. UNIDROIT.
• Teresa Rodríguez de las Heras Ballell, Profesora de Derecho Mercantil en la UC3M. Delegada española durante las negociaciones intergubernamentales del Protocolo MAC.
• Marek Dubovec, Grupo de trabajo MAC.

Horario y lugar: La sesión se celebrará en las oficinas de Fide (Calle de Serrano 26) en Madrid entre las 14.00 a 17.00 horas. El tentempié informal se servirá a las 14:00 y la sesión comenzará a las 14:30 horas.